کت و پالتو زنانه

معرفی و تصاویر کت و پالتو زنانه

کت و پالتو زنانه

معرفی و تصاویر کت و پالتو زنانه

۸ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شما هم از طرفداران کالاف دیوتی موبایل هستید؟ آیا این بازی موبایلی بازی محبوب شماست؟ جوری از کالاف دیوتی موبایل لذت می‌برید که نمی‌توانید رهایش کنید؟
Call of Duty Mobile، یک بازی ویدئویی رایگان تیراندازی اول شخص است. در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۹، فقط ۲۴ ساعت بعد از انتشار کالاف دیوتی موبایل، این بازی به ۲۰ میلیون بار بارگیری رسید و بیش از ۲ میلیون دلار سود کرد. بعد از گذشت یک هفته تعداد بارگذاری‌ها به ۱۰۰ میلیون و درآمدش به بیش از ۱۷٫۷ میلیون دلار رسید و این بازی را به یکی از موفق‌ترین بازی‌های موبایلی در تاریخ تبدیل کرد.
کالاف دیوتی موبایل توانست در کمتر از دوسال به لیست پردانلودترین بازی‌های جهان برسد.
از آنجایی که این بازی در سراسر جهان طرفدارانی دارد قطعاً بازیکنان آن مدام به دنبال روش‌هایی برای ارتقای سطح بازی و دست‌یابی به امکانات و تجهیزات بیشتر هستند. در کالاف دیوتی موبایل هم مثل سایر بازی‌های موبایلی، آیتم‌هایی وجود دارند که با تهیه‌ی آن‌ها می‌توان موانع زیادی را از سر راه برداشت، از محدودیت‌ها خلاص شد و به‌طورکلی با دست بازتری بازی کرد و لذت بیشتری برد.
البته تهیه‌ی این امکانات و تجهیزات بدون سی پی امکان‌پذیر نیست و بازیکن برای خرید آن‌ها باید cpداشته باشد.
اما اصلاً سی پی  چیست و آیا می‌توان سی پی رایگان در بازی کالاف دیوتی موبایل به دست آورد؟ برای پاسخ به این سوال اجازه بدهید که در ابتدا ببینیم Cp چیست و چه فایده‌هایی در بازی دارد.
در کالاف دیوتی موبایل هم مثل بقیه‌ی بازی‌های بتل رویال باید برای بقای خودتان تلاش کنید. روند بازی به این صورت است که  شما از هواپیما فرود می‌آیید، تجهیزات جمع‌آوری می‌کنید و بعد به دنبال منطقه‌ی امن SAFE ZONE  که با دایره بر روی نقشه نشان داده می‌شود حرکت می‌کنید.
در کالاف، برای زنده ماندن نباید بیرون از منطقه‌ی مشخص شده بمانید. و برای این‌که از جانب دشمنان مورد حمله قرار نگیرید و زنده بمانید باید عکس‌العمل سریع داشته باشید و فوراً آن‌ها را از پای دربیاورید. همچنین باید از هم‌تیمی‌های‌تان هم دفاع کنید و آن‌ها را نجات دهید.
این تنها شرح مختصری از کالاف دیوتی موبایل است اما آنچه اهمیت دارد این است که شما برای برخورداری از انواع آپشن‌ها و تجهیزات و امکانات در این بازی نیاز به سی پی دارید.
کالاف دیوتی موبایل بازی خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد و بعد از مدتی که از بازی می‌گذرد، محصولات، امکانات و…خود را برای پیشبرد بهتر مأموریت‌ها  ارائه می‌دهد؛ امکاناتی که باید با سی پی کالاف دیوتی موبایل خریداری و تهیه کنید.
البته خرید سی پی یک گزینه‌ی اختیاری است اما اگر به بازی اعتیاد پیدا کرده باشید و مشتاقانه بخواهید که مراحل بعدی آن را هم به اتمام برسانید، باید برای دسترسی به بسیاری از امکانات خاص و ویژه سراغ خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل بروید.
 اما برای خرید سی پی ارزان و دسترسی به سی پی رایگان در بازی کالاف دیوتی موبایل ، چه باید کرد؟
اگر بخواهیم دقیق‌تر به آیتم‌ها و امکاناتی بپردازیم که خرید cp کالاف دیوتی موبایل در اختیارمان قرار می‌دهد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
سی پی کالاف دیوتی اعتباری برای دست‌یابی به تجهیزات متنوع است و ضمن این‌که می توانید با استفاده از آن تجهیزات موردنظرتان را خریداری کنید، می‌توانید آن‌ها را به‌روزرسانی کنید و از قدرت بیشتری برخوردار شوید.
بعد از این‌که متوجه اهمیت نقش خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل در فرایند بازی می‌شویم، قطعاً به‌دنبال راهی برای تهیه‌ی آن هستیم. اما جداً باید از کجا سی پی بخریم؟
متأسفانه کشور ما سال‌هاست که با انواع تحریم‌های بین‌المللی مواجه شده است. به همین دلیل در هر شرایطی که قصد انجام پرداخت‌های بین‌المللی داشته باشیم، به مشکل برمی‌خوریم. از سویی دیگر این یک واقعیت است که بازی‌های آنلاین و آفلاینی که دارای پرداخت‌های درون‌برنامه ای هستند، برای دریافت وجه از حساب‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند و به دلیل محدودیت‌ها امکان خرید مستقیم و بدون‌واسطه را به ما ایرانیان نمی‌دهند.
کالاف دیوتی موبایل هم مثل باقی بازی‌های بین‌المللی دارای یک فرایند پرداخت درون‌برنامه‌ای است و به همین دلیل گیمرها نمی‌توانند به‌راحتی خرید سی پی را انجام دهند و با مشکل مواجه می‌شوند.
اما هیچ نگران نباشید. ما برای هل این مشکل مجموعه‌ی گیم سیتی را به شما معرفی می‌کنیم که با سازوکارهایی حرفه‌ای و قانونی، راحت‌ترین روش برای خرید ارزان سی پی و سی پی رایگان در بازی کالاف دیوتی موبایل را، به شما ارائه می‌دهد.
این مجموعه‌ امکانی را فراهم کرده است تا ایرانیان عزیز با پول ملی قادر به خرید باشند و با خیال راحت از بازی‌های موبایلی محبوبشان لذت ببرند.
چرا گیم سیتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم؟
معمولاً گیمرهایی که برای ارتقا سطح بازی و استفاده از امکانات و تجهیزات بازی محبوبشان، پول درون برنامه‌ی آن بازی را می‌خرند، علاوه بر دغدغه‌ی مالی، دغدغه زمانی هم دارند. طبیعی است که این افراد می‌خواهند وقتی خریدشان را در یک سایت انجام می‌دهند، واحد پول درون بازی موردنظرشان خیلی زود به دستشان برسد.
خبر خوب ما برای شما این است که زمان انجام سفارشات cp در فروشگاه گیم سیتی بین 15 تا 30 دقیقه است و تمامی مراحل انجام سفارش توسط پیامک به مشتری اطلاع داده می‌شود.کافی است وارد سایت گیم سیتی شوید و از میان مقادیر متنوع ۸۰، ۱۶۰، ۲۴۰، ۴۲۰، ۸۸۰، ۱۳۰۰، ۱۷۶۰ و…، پکیج سی پی موردنظرتان را انتخاب کنید و به راحتی تحویل بگیرید.
جالب است بدانید که اگر به دنبال سی پی رایگان در بازی کالاف دیوتی موبایل  هستید برای خرید سی پی کالاف ارزان شما میتوانید فقط با پرداخت 25 هزارتومان صاحب 80 سی پی بشوید و برای خرید تعداد بالاتر هم شامل تخفیف پلاکانی خواهید شد!
فروشگاه گیم سیتی با دو سال سابقه‌ی فعالیت تخصصی در زمینه‌ی آیتم درون‌برنامه‌ای بازی‌های آنلاین، توانسته نظر بسیاری از گیمرهای مطرح کشور را به خود جلب کند.برای خرید سی پی کالاف در ایران، به سایت گیم سیتی game30t.com مراجعه و نوع جدیدی از لذت را در کالاف دیوتی موبایل تجربه کنید.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

 

منبع:فان خبری

  • کت و اورکت زنانه
  • ۰
  • ۰

هدیه تبلیغاتی یکی از بهترین روش های بازاریابی برای کسب و کارهاست؛ شما می توانید با خرید هدایای تبلیغاتی جدید و لوکس برای مخاطبان و درج لوگو و نام برند تجاری تان روی آن، خود را به دیگران معرفی کرده و نام کسب و کارتان را در ذهن افراد ماندگار کنید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام کاوا ترسیم، در این مطلب به بررسی ویژگی ها و نکاتی که باید قبل از خرید هدیه تبلیغاتی بدانید می پردازیم و پاسخ این سوال که هدایای تبلیغاتی جدید از کجا بخریم؟ را به شما ارائه خواهیم کرد.

هدایای تبلیغاتی جدید و لوکس چه ویژگی دارند؟ از پرکاربرد ترین هدایا که می توانید به عنوان یک هدیه تبلیغاتی برای ارائه به مخاطبان، مشتریان و یا کارمندان خود انتخاب کنید، هدایای تبلیغاتی جدید و لوکس می باشد. این نوع هدایا به دلایلی همچون: جذابیت، جدید بودن، کاربرد بالا و کیفیت خوب مورد علاقه کاربران بودن و توجه آنهارا جلب می کند. بنابراین باید در خرید هدایای تبلیغاتی جدید و لوکس دقت داشته باشید.

هدایای تبلیغاتی و هدیه دادن یکی از بهترین و جذاب ترین ترفندهای بازاریابی و اصول برندینگ است. به این صورت که با انتخاب بعضی از کالاهای پرطرفدار و کاربردی ترین هدیه تبلیغاتی می توانید مشتریان زیادی را به سوی خود جلب کنید. هدیه تبلیغاتی معمولا همراه با لوگو و یا شعار مخصوصی که بر روی آنها حک شده است، به مشتریان ارائه میشود. خرید هدایای تبلیغاتی ارزان، اصول برای شناساندن یک شرکت و یا کسب و کار، معرفی هویت سازمانی و نام تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به عنوان هدیه در رویدادها، نمایشگاه های تجاری، کنفرانس ها و حتی در نقش بخشی از کمپین های بازاریابی به مخاطبان تقدیم میشود. جهت خرید هدایای تبلیغاتی از کاواترسیم، کلیک کنید.

اگر برای شما این سوال پیش آمده که هدایای تبلیغاتی جدید و لوکس از کجا بخریم؟ باید این نکته را در نظر بگیرید که هدایای تبلیغاتی از ابزارهای کارآمد به منظور جذب مشتری برای کسب و کار ها می باشد؛ شما با خرید و ارائه هدیه تبلیغاتی جدید و لوکس، علاوه بر ایجاد حس رضایتمندی در افراد آنهارا به استفاده از خدمات خود ترغیب می کنید. همچنین هدیه تبلیغاتی برای برندتان به عنوان کارت ویزیت عمل می کند و افراد دیگر نیز با مشاهده آن با کسب وکار شما آشنا می شوند.

نکات قابل توجه قبل از خرید هدایای تبلیغاتی جدید و لوکس: برای دانستن اینکه هدایای تبلیغاتی جدید و لوکس از کجا بخریم؟ باید نکاتی را پیش از انتخاب فروشگاه و خرید هدایای تبلیغاتی جدید و لوکس بدانید. این نکات عبارتند از: توجه به تناسب هدیه تبلیغاتی انتخابی با نوع کسب و کار شما، انتخاب موقعیتی مناسب برای ارائه هدیه تبلیغاتی، انتخاب فروشگاه گیفت تبلیغاتی که نگاه ارزشمندی به هدایای تبلیغاتی جدید و لوکس داشته باشد، شرکتی مناسب خرید هدایای تبلیغاتی است که تیم مشاوره قوی داشته و شما را در انتخاب بهتریه هدیه تبلیغاتی راهنمایی کند.

 در انتخاب هدیه تبلیغاتی جدید توجه داشته باشید که نتیجه ارائه آن هدفمند و سودمند باشد، هدیه تبلیغاتی لوکس اهدایی هرچقدر که کاربرد بیشتری در روزمره افراد داشته باشد در ذهن آنان ماندگارتر خواهد بود. امکان خرید آنلاین هدیه تبلیغاتی و سفارش اینترنتی گیفت تبلیغاتی یک مزیت محسوب می شود زیرا شما امکاناتی همچون: بررسی قیمت، مقایسه محصول، بررسی جزئیات محصول و... را در اختیار دارید و در مدت زمان کمتری می توانید اقدام به خرید کنید.

همانطور که گفته شد، خرید هدایای تبلیغاتی جدید و لوکس، بهترین انتخاب برای ارائه به مشتریان هستند؛ شما با اهدای این گیفت های تبلیغاتی علاوه بر جذب مشتری بیشتر، نام برند تجاری خود را به دیگران معرفی کرده و در ذهنشان حک می کنید! اگر می خواهید بدانید که هدایای تبلیغاتی جدید و لوکس از کجا بخریم ؟ باید به برخی نکات که در این مطلب بررسی شد، توجه داشته باشید.

 

برگرفته از مطلب هدایای تبلیغاتی جدید و لوکس از کجا بخریم؟

  • کت و اورکت زنانه
  • ۰
  • ۰

اگر می خواهید بهترین شرکت سئو در ایران را پیدا کنید، باید در ابتدا سابقه و نمونه کارهای seo آن شرکت را بررسی کنید. حتما شما هم با سئو و بهینه سازی سایت آشنا هستید و می دانید که امروزه به عنوان یکی از بهترین روش های تبلیغاتی شناخته شده است. اگر شما هم می خواهید از مزایای سئو بی نصیب نمانید بهتر است که همین حالا به دنبال قرارداد سئو در بهترین شرکت خدمات سئو باشید.

 

بهترین شرکت های سئو در ایران را بشناسید!

اما شاید برای شمایی که اطلاعات کافی و کاملی در زمینه خدمات سئو و بهینه سازی سایت ندارید، شاید کمی سردرگم کننده باشد، اما ما در این مطلب به شما کمک می کنیم تا با توجه به نیاز خود بهترین شرکت را برای بهبود و پیشرفت تجارت و کسب و کار خود انتخاب کنید.

 

آشنایی با مهم ترین خدمات شرکت های سئو :

از جمله کارهایی که یک شرکت سئو می تواند انجام دهد تا سایت شما برترین جایگاه گوگل را از آن خود کند، می توان به لیست زیر اشاره کرد :

  • بررسی سلامت سایت
  • بهبود سئو داخلی و خارجی
  • تحلیل سرچ کنسول
  • فعال سازی سئو محلی
  • تحلیل گوگل آنالیز
  • لینک سازی خارجی
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • تدوین استراتژی تولید محتوا

بررسی سئو داخلی سایت :

سئو داخلی به کارهایی گفته میشود که برای بهینه سازی سایت در داخل انجام میشود. به عنوان برخی از اقدامت مربوط سئو داخلی می توان به موارد زیر اشاره داشت :

انتخاب بهترین کلمات کلیدی : مشخص کردن کلمات کلیدی پر ترافیک و درآمد زا مربوط به هر کسب و کاری از هر انتخابی مهم تر است، زیرا بهینه سازی روی این کلمات است که می تواند کاربران را به سایت شما هدایت کند. یکی از وظایف سئوکار این است که کلمات کلیدی مربوط به حوزه فعالیتی شما را پیدا کند.

تولید محتوا با در نظر گرفتن اصول سئو :

تولید محتوا یکی از مهم ترین مواردی است که در پیشرفت سایت تاثیر زیادی دارد و می تواند جایگاه شما را در گوگل تغییر دهد. برای تولید محتوا سئو شده از شرکت های ارائه دهنده ای استفاده کنید که مهارت و تخصص کافی در این زمینه دارند.

بررسی سئو خارجی :

سئو خارجی فعالیت هایی است که در فضای وب برای شناساندن وب سایت و درک بهتر گوگل انجام میشود، در ادامه چند نمونه از آنها را معرفی می کنیم :

ساختن بک لینک :

لینک سازی به لینک هایی گفته میشود که سایت های دیگر به صفحات مختلف سایت شما می دهند. شرکت های سئو سایت، میتوانند با کیفیت ترین بک لینک ها را برای سایت شما خریداری کنند و این کار می تواند در رتبه سایت شما تاثیر مثبتی داشته باشد.

رپورتاژ خبری :

سایت های خبری زیادی وجود دارند که شما می توانید با انتشار تبلیغات رپورتاژی سایت خود را در آنها معرفی کنید. سبک نوشتن چنین محتواهایی با دیگر محتواها تفاوت دارد.

و اما خدمات بسیار زیاد دیگری وجود دارد که توسط شرکت های سئو ارائه داده میشود اما در قسمت آخر این مطلب به معرفی چنین مجموعه هایی می پردازیم.

معرفی بهترین شرکت های سئو ایران :

در ادامه قصد داریم درمورد 3 شرکت برتر SEO با شما صحبت کنیم...

شرکت سئو و بهینه سازی سئوکار :

شرکت سئوکار (seokar.com) یکی از شرکت های سئوکاری است که تا الان توانسته رضایت مشتریان زیادی را بدست آورد و از جمله نمونه کارهای موفق آن سایت تخفیفان، فروشگاه زنجیره ای افق کوروش، سایت ساختمان و ... است.

شرکت وبسیما :

یکی از با سابقه ترین شرکت های است که در زمینه سئو و ساخت سایت فعالیت دارد. این مجموعه همیشه در تلاش است تا بهترین محصولات را در اختیار کاربران خود قرار دهد. شاید شما هم برای اولین بار که از سایت وبسیما (websima.com) دیدن کنید، مجذوب گرافیک خاص و جذاب آن شوید.

شرکت خدمات سئو و بهینه سازی میموس :

یکی از بهترین شرکت های سئو در تهران و ایران، میموس است که به صورت تخصصی و حرفه ای بر روی سئو و بهینه سازی سایت های مختلف فعالیت دارد. سئوکاران حرفه ای مجموعه میموس به طور کامل به سئو داخلی، خارجی و سئو تکنیکال تسلط دارند. یکی از مهم ترین مزیت های شرکت سئو و بهینه سازی میموس (mimos.ir) این است که شرایطی را فراهم کرده تا مشتریان آن بتوانند پیش از عقد قرارداد از مشاوره رایگان سئو بهره مند شوند.

 

منبع

  • کت و اورکت زنانه
  • ۰
  • ۰

همواره یکی از بزرگ ترین مشکلات ایرانیان با توجه به تحریم ها و محدودیت های موجود در اینترنت، خرید از سایت ها و فروشگاه های اینترنتی خارجی و پرداخت های غیرنقدی بین المللی است.

 

ووچر پرفکت مانی چیست و چرا اهمیت دارد؟

برای برطرف کردن این نوع مشکل استفاده از روش های گوناگون پرداخت اینترنتی مانند پرفکت مانی یا سایر ارزهای دیجیتال است.

در میان کل ارزهای دیجیتال، پرفکت مانی (PM) که در سال 2007 توسط کشور پاناما ثبت شده، یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ارائه خدمات پرداخت غیرنقدی می باشد. این شرکت برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال چون مستر کارت، ویزا کارت و پی پال برای کاربران ایرانی تحریم نیست و از این رو در بین ایرانیان بسیار پرطرفدار است.

 

     در این میان یکی از خدمات این مجموعه، ووچر پرفکت مانی می باشد که به دلیل سهولت استفاده و سریع بودن در انجام تراکنش، یکی از محبوب ترین روش ها جهت انتقال وجه و پرداخت اینترنتی می باشد. در ادامه از این مطلب شما را با کاربرد، کارمزد، ثبت نام، خرید ووچر پرفکت مانی بدون کارمزد آشنا می کنیم.

     

    ووچر پرفکت مانی چیست؟

     Voucher Perfect Money مانند یک کارت شارژ و یک کارت هدیه می باشد، با این تفاوت که فیزیکی نیست. شما به راحتی با وارد کردن کدهای موجود در این ووچر می توانید، کالا و خدمات مورد نیاز خود را از سایت ها و فروشگاه های خارجی خریداری کنید. در ضمن شما با ووچر می توانید حساب پرفکت مانی خود را شارژ کنید.

    شما برای داشتن ووچر، نیازی به اففتاح حساب و ثبت نام ووچر پرفکت مانی در سایتPerfect Money ندارید و از طریق سایت  و مجموعه واسط معتبر مانند سایت arzipay، می توانید کد ووچر تهیه کرده و با وارد کردن کد آن کالا و خدمات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

    کد فعال سازی ووچر چیست؟

    به طور کلی روی هر ووچر پرفکت مانی یک شماره 10 رقمی، یک کد فعال سازی 16 رقمی و تاریخ ایجاد ثبت شده است. برای خرید کردن از طریق ووچر، فقط کافی است که شماره 10 رقمی و کد فعال سازی 16 رقمی را داشته باشید. این نوع ووچر نسبت به سیستم های سنتی، نیاز به زمان کوتاه برای فعال سازی و نقد کردن دارد و از آن جایی که محدودیت زمانی در خصوص این ووچر وجود ندارد، در هر لحظه امکان فعالسازی ووچرها وجود دارد.

    میزان کارمزد ووچر پرفکت مانی

    اگر شما قصد سپرده گذاری در این سیستم را دارید، نیازی به پرداخت کارمزد ندارید و به راحتی می توانید بدون صرف هزینه اضافی، مبلغ ووچر را با وارد کردن کدها به حساب خود اضاف کنید. اما در صورتی که شما قصد ایجاد یک ووچر را داشته باشید، باید کارمزد آن را پرداخت کنید. این کارمزد برای حساب های احراز هویت شده 0.5 درصد مبلغ خواهد بود. در صورتی که حساب تان را احراز هویت نکرده باشید، کارمزد شما برابر با 1.9 درصد خواهد شد و بعد از ایجاد ووچر از حساب تان کم خواهد شد.

    ووچر پرفکت مانی قابلیت تبدیل به چه ارزهای را دارد؟

    با توجه به صرافی که از آن استفاده می کنید، تعداددلار ارزهای قابل انتقال نیز متفاوت خواهد بود. امروزه بیشتر صرافی که معتبر دنیا امکان تبادل ووچر را با ارزهای رایج دارد. این نوع ارزها شامل موارد زیر است:

    • دلار آمریکا
    • یورو
    • پوند بریتانیا
    • روبل روسیه

    از موارد دیگر می توان به قابلیت تبدیل آن به ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، لایت کوین، مونرو اشاره کرد. یکی از جالب ترین و کاربردی ترین تبدیل های آن برای ایرانیان این است که امکان نقد کردن و تبدیل ووچرها به صورت ریال در صرافی های داخلی وجود دارد. البته باید بدانید که صرافی ها برای انجام دادن کارهای چون تبدیل ارز رایج به ارز دیجیتال، کارمزد دریافت می کنند. هزینه این کارمزد حدود 0.5 تا 4 درصد متغییر است.

    کاربرد ووچر پرفکت مانی چیست؟

    به طور مثال شما قصد خرید خرید خدمات یا کالا از یک وب سایت را دارید اما نمی خواهید که برای یک خرید، اقدام به ساخت حساب پرفکت مانی کنید. در این صورت شما می توانید ووچر بخرید و مبلغ سفارش را با آن پرداخت کنید.

    از دیگر کاربردهای مهم آن می توان به این امر اشاره کرد که شما تمایلی به حمل پول نقد ندارید . در این صورت با استفاده از این سرویس می توانید در هر لحظه و در صرافی هایی که در سراسر دنیا وجود دارد، پول نقد خود را دریافت کنید. بیش از 200 صرافی متفاوت در سرتاسر دنیا از ووچر پشتیبانی می کند. دلایل محبوبیت Voucher Perfect Money به قرار زیر است:

    ۱. امکان انتقال پول به هر کسی در هر کجای دنیا

    ۲. پرداخت آنلاین مبلغ سفارش به صورت امن

    ۳. امکان نقد کردن آنی ووچرها در صرافی های سرتاسر دنیا

    خرید ووچر پرفکت مانی بدون کارمزد در ارزی پی

    امروزه همه تکنولوژی مالی به سمتی پیش می رود که تراکنش های مالی با سهولت انجام شود و همچنین امروزه با تراکنش های مالی آنلاین بدون وجود پول نقد باعث شد، شما در خانه در حال انجام تراکنش مالی خود هستید اما امروزه سهولت کار به حدی رسیده است که شما می توانید به خارج از کشور هم پول ارسال ارسال کنید. موسسات و همچنین سیستم های تراکنش مالی بین المللی چون: پرفکت مانی، پی پال، وب مانی و مسترکارت باعث شدند که شما به راحتی اقدام به دریافت و یا انتقال وجه کنید.

    گروه ارزی پی یکی از صرافی های آنلاین در ایران است که با تکیه بر تجربه فروان و استفاده از نیروهای جوان آموزش دیده و همچنین “پشتیبانی صرافی” سعی بر رفع موانع بر سر راه ارتباط ایرانیان با سایر بانک ها، فروشگاه ها و مراکز دریافت و پرداخت وجوه ارزی دارد. شما که حال با ووچر پرفکت مانی چیست و چرا استفاده از اهمیت دارد، آشنا شدید. برای استفاده از این سیستم پرداخت بین المللی می توانید به سایت این مجموعه به نشانی www.arzipay.com مراجعه کنید و از خدمات ارزان و سریع آن استفاده کنید.

    برگرفته از مطلب ووچر پرفکت مانی چیست https://arzipay.com/what-is-voucher/

    • کت و اورکت زنانه
    • ۰
    • ۰

    پروفیل زد یکی از بهترین انواع پروفیل های باز است که در گروه پروفیل های باز قرار می گیرد و دلیل نامگذاری آن هم به این دلیل است که شکلی شبیه به حرف Z در حروف انگلیسی است. برای تولید مصالح فلزی از ورق های فولادی پروفیل استفاده میشود. ورق ها تحت فرآیند خمکاری به شکل زد در می آیند.

    برای افزایش طول عمر و مقاومت این محصول در برابر خوردگی می توان آن را گالوانیزه کرد. البته گالوانیزه کردن در قیمت پروفیل زد تاثیر زیادی دارد. پروفیل z فولادی و گالوانیزه، دو گروه اصلی از این محصولات است که بیشترین کاربرد را در مصارف ساختمانی و صنعت دارد. البته در بعضی از مواقع آن را به نام  آلومینیوم و UPVC می شناسند.

    پروفیل زد چیست؟ (انواع، کاربرد، ویژگی)

    همانند تیرآهن های مختلف هر پروفیل هم از دو بخش جان و بال تشکیل شده است. هر لبه که به شکل z می باشد، به عنوان بال آن معرفی میشود. بخشی که بین بال های پایینی و بالایی قرار دارد، همان قسمت دوم یعنی جان است. معمولا بال و جان در جایی که به یکدیگر متصل میشوند، زاویه 90 درجه می سازند.

    خرید پرلین زد بیشتر برای ساخت ساختمان های چند طبقه و مناطق زلزله خیز صورت می گیرد. از این رو اطلاع از قیمت پروفیل زد رنگی و خرید پروفیل Z برای سازندگان سازه های محکم همواره مهم است. لازم به ذکر است که برخی از تولید کنندگان پروفیل z در هنگام فروش پروفیل زد، مواردی مانند ابعاد، ضخامت، ویژگی ها و اعداد مربوط به بال های بالایی و پایینی را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

    درست بودن زاویه، موردی است که در قیمت پروفیل ساختمانی و قیمت روز پروفیل صنعتی تاثیر می گذارد. از سوی دیگر ویژگی هایی همچون خم شدگی ورق، تمیز بودن برش در محل اتصال در هنگام خرید پروفیل زد، مورد توجه قرار می گیرد.

    انواع مختلفی از پروفیل های زد  در بازار وجود دارد و در برخی از ویژگی ها باهم تفاوت دارند. برخی از خریداران پروفیل های ساختمانی z را در اندازه های مختلف سفارش می دهند. ابعاد پروفیل زد، یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت زد سوله است. بنابراین طول و ضخامت پروفیل اهمیت زیادی دارد.

    معمولا در ساخت و ساز از پروفیل هایی استفاده میشود که 2 الی 3 میلی متر ضخامت دارند. اندازه آن از روی فاصله میان دو بال مشخص میشود. هر چه اندازه این محصول بیشتر باشد، مطمئنا بر روی قیمت پروفیل Z نیز تاثیر می گذارد. اگر دسته بندی این محصول را بر اساس اندازه بیان کنیم، شامل پروفیل Z16، Z18، Z20، Z22، Z24 میشود.

    یکی از پرکاربردترین حوزه هایی که از این محصولات استفاده میشود، صنعت ساختمان سازی است. البته نمی توان از این موضوع غافل شد که انواع پروفیل زد، با توجه به کاربرد زیادی که دارند، محبوب شده اند. از جمله کاربردهای دیگر این محصول در ساخت سالن های ورزشی، ساخت سوله، اتصالات فلزی، تولید سقف های شیب دار، تقویت اسکلت فلزی سازه و تقویت تیرها، استفاده از پروفیل نمیرخ Z در ایجاد ستون های مقاطع مرکب می باشد.

    حتی در برخی از موارد هم می توان گفت که پروفیل زد آلومینیومی است که در ساخت بدنه داخلی دیوارهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. ساختمان هایی که فلز z استفاده کرده اند، از مزیت هایی همچون وزن کم، استحکام بالا و قیمت مناسب برخودار شده اند. البته در برابر بارهای کششی نیز مقاوم هستند.

    تولید پروفیل زد با استفاده از چند ورق صورت میگیرد. ورق فولاد مبارکه، گیلانی و یا ورق های اهوازی پرمصرف ترین آنها می باشد. قیمت پروفیل استیل دکوراتیو، با در نظر گرفتن آلیاژ آن مشخص میشود. ممکن است هر کدام از مشتریانی که می خواهند نسبت به خرید پروفیل z اقدام کنند، یک درخواستی داشته باشند، بعضی بخواهند با بیشترین دقت اندازه گیری شود و بعضی دیگر خواهان ضخامت بالاتر باشند.

    قیمت پروفیل زد و عوامل تاثیر گذار بر آن :

    قیمت پروفیل زد رنگی، همانند محصولات دیگر به عوامل زیادی بستگی دارد. از کیفیت گرفته تا مواد اولیه مصرف شده و تجهیزات به کار گرفته شده. ناگفته نماند که برند مواد اولیه نیز می تواند موجب تغییر قیمت زد شود؛ چون ممکن است هزینه خرید پروفیل زد اصفهان بیشتر از قیمت پروفیل شرکت های دیگر باشد.

    نرخ ارز، قیمت جهانی سنگ آهن،  سیاست های داخلی و خارجی بر قیمت ورق پروفیل زد تاثیر می گذارد. شاید در بعضی از مواقع بعضی از تحریم ها بر قیمت روز پروفیلz تاثیرگذار است. نوسانات قیمت برای قیمت پروفیل استیل صنعتی نیز وجود دارد. بهترین کار این است زمانی که می خواهید برای خرید آنلاین پروفیل زد اقدام کنید، استعلام قیمت بگیرید.

    یکی از بهترین مراکز فروش انواع پروفیل های صنعتی در کشور، سایت ثامن تجارت می باشد؛ که با سابقه درخشانی که در زمینه فروش محصولات فلزی و پلیمری دارد، توانسته است بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را ارائه دهد.

    بازرگانی آهن آلات و پروفیل ثامن تجارت، علاوه بر اینکه استعلام قیمت روز پروفیل Z وجود دارد، امکان خرید آنلاین انواع محصولات نیز فراهم شده است. اگر به دنبال به روزترین قیمت پروفیل زد سوله، اسیا، رنگی و صنعتی هستید، بهترین گزینه برای شما فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت است که به عنوان بهترین فروشندگان پروفیل زد می توان از آن یاد کرد.

     

    منبع:https://imn.news/467455

     

    • کت و اورکت زنانه
    • ۰
    • ۰
    خواص پسته تازه چیست؟ (آشنایی با شگفت‌انگیزترین فواید پسته خام!)

    خواص پسته تازه برای سلامت بدن بی نظیر می‌باشد...

    خواص پسته تازه برای سلامت بدن بی نظیر می‌باشد. این آجیل یک از خوراکی‌های خوش طعم و بسیار سالم به‌حساب می‌آید. این دانه خوراکی حاوی چربی‌های سالم بوده و منبع خوبی از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان می‌باشد. علاوه‌بر این پسته دارای چندین ماده مغذی ضروری است که به کاهش وزن و سلامت قلب و روده کمک می‌کنند.

    پسته در کشور ما انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند. ارزش غذایی بالای این ماده خوراکی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. ضمن اینکه انواع مختلف آن استفاده‌های گوناگونی داشته و سلیقه‌ها مختلف را نیز پوشش می‌دهد.

    پسته یکی از اقلام مهم و ثابت آجیل ایرانی است که پتاسیم بالایی دارد و به علت داشتن مواد مغذی از اهمیت بالایی در بین بسیاری از خانواده‌ها برخوردار می‌باشد. برخی از شهرهای ایران همچون کرمان و رفسنجان، مرکز اصلی کشت و تولید این محصول می‌باشد. ما در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با مهم‌ترین فواید پسته تازه آشنا کنیم تا از این پس با آگاهی بیشتری این آجیل بی‌نظیر را استفاده کنید.

    اگر قصد مشاهده لیست قیمت پسته امروز را دارید؛ می توانید هم اکنون برای خرید پسته تازه و مرغوب از سایت آجیل هفت مغز، بزرگترین مرکز خرید پسته؛ سفارش انواع پسته مانند: کله قوچی، احمدآقایی، اکبری، فندقی، خلال و.. را یه صورت عمده، کیلویی و بسته بندی شده انجام بدهید.

    خواص پسته تازه بیشتر است یا خشک؟!

    پسته تازه، در زمان و فصل برداشت آن در دسترس می‌باشد. پسته تازه سرشار از ویتامین و مواد مغذی طبیعی است. اما همین آجیل پرخاصیت هنگامی که فصل‌اش تمام می‌شود و به صورت خشکبار وارد بازار می‌گردد، نه تنها ممکن است بسیاری از خواص خود را از دست بدهد بلکه اگر در شرایط مناسب نگه‌داری نشده باشد می‌تواند حاوی سم افلاتوکسین نیز بشود.

    خاصیت پسته تازه در طب سنتی

    پزشکان و محققان طب سنتی، با اشاره به اینکه مغز پسته به علت داشتن آهن بالا خون‌ساز است به کسانی که از کم خونی ناشی از فقر آهن رنج می‎برند توصیه به مصرف پسته می‌کنند. از نظر ایشان تقویت مغز و ذهن، باز کردن مجاری کبد، آرامش بخش قلب و آرام کردن اعصاب، تسکین دهنده سرفه، درمان اسهال‌های معمولی و اسهال خونی از جمله خاصیت‌های این آجیل پرخاصیت می‌باشد. البته باید توجه داشت که بسیاری از مطالب ارئه شده توسط این اشخاص اعتبار علمی نداشته و در هیچ محکمه‌ای مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است.

    فواید پسته تازه در بارداری؛ آجیلی برای رشد جنین

    پسته دارای پروتئین زیادی است و پروتئین هم یکی از مواد مغذی ضروی در دوران بارداری است و می‌تواند در رشد عضله و بافت یک کودک تاثیرگذار باشد. همچنین پسته می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون نیز کمک کند؛ بنابراین می‌تواند به کنترل سطح چربی در بارداری کمک نماید. وجود ویتامین‌های آ و ای در پسته که دارای عوامل آنتی‌اکسیدانی هستند؛ سبب می‌شود تا مشکلات عفونی از بین رفته و حتی از بروز آن‌ها نیز جلوگیری شود. برخی خانم‌های باردار، ممکن است در این دوره به یبوست دچار شوند که یک مشکل رایج در دوران حاملگی است، پسته به عنوان یک منبع غنی از فیبر می‌تواند به جلوگیری از یبوست کمک زیادی کند.

    مصرف پسته خام برای کودکان چه مزیتی دارد؟

    آیا تابه‌حال درمورد فواید پسته تازه برای کودکان در حال رشد چیزی شنیده‌اید؟

    حتماً می‌دانید که کودکان تا چه حد به مغز پسته علاقه دارند. البته علاقه آنان به پسته به خاطر طعم و مزه پسته بوده و یک کودک چیزی از خواص پسته نمی‌داند. با این حال بهتر است که والدین از فواید پسته برای رشد کودکان مطلع شوند تا بتوانند کودکان را به مصرف بیشتر آن تشویق کنند.

    وجود کلسیم و آهن سبب می‌شود تا این آجیل نقش بسیار مهمی در استحکام استخوان‌ها، دندان‌ها و همچنین درمان بیماری‌هایی مانند کم خونی‌های ناشی از فقر آهن موثر باشد. این دانه مغذی به علت غنی بودن از اسیدهای چرب امگا 3 به رشد مغز کودک کمک بسزایی می‌کند. البته مصرف پسته به تنهایی نمی‌تواند سبب جذب کافی آهن در بدن شود. پسته همراه با سایر مواد غذایی حاوی آهن است که به این موضوع کمک می‌کند.

    فواید پسته خام برای لاغری و تناسب اندام

    از خواص پسته برای لاغری و کاهش وزن نمی‌توان چشم پوشی کرد. این موضوع یک واقعیت است که همه مغزهای خوراکی کالری بالایی دارند، با این حال آجیل‌ها به دلیل برخی خواص خود اگر به درستی و همراه با یک رژیم کم کالری مصرف شوند منجر به کاهش وزن نیز می‌شوند. در واقع فیبر موجود در پسته می‌تواند سبب بهبود فرآیند گوارش، جلوگیری از ابتلا به یبوست و خروج مواد زائد بدن به دلیل ارتقای عملکرد روده شود. همچنین پروتئین و فیبر فراوان موجود در این خوراکی می‌تواند به افزایش مدت زمان احساس سیری شما کمک کرده و از این طریق نیز منجر به کاهش وزن گردد.

    خواص پسته برای مردان؛ افزایش عملکرد جنسی آقایان

    در برخی مقالات به تاثیر آجیل بر قوای جنسی آقایان اشاره شده است. ما در این قسمت می‌خواهیم به طور ویژه درباره خاصیت‌های پسته برای عملکرد جنسی مردان نکاتی را یادآور شویم. اختلال نعوظ با عملکرد قلب در ارتباط می‌باشد، زیرا اگر قلب دچار مشکل باشد عمل نعوظ مختل می‌شود. بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که آجیل‌های مختلفی مانند پسته، بادام و گردو برای قلب موثر بوده و می‌تواند به مردانی که به اختلال نعوظ دچارند کمک زیادی نماید.

    خاصیت پسته تازه برای معده و گوارش

    پسته خام، منبع خوبی از فیبر خوراکی است که به هضم غذا کمک می‌کند، معده درد را کاهش می‌دهد، زخم معده را بهبود می‌بخشد و از این طریق سبب ارتقاع سلامت دستگاه گوارش می‌شود. پسته تنظیم کننده ترکیب میکروبی دستگاه گوارش است. یک پژوهش نشان می‌دهد که پسته سطح باکتری‌های مفید موجود در دستگاه گوارش را افزایش داده و از این راه سلامت این سیستم را بهبود می‌بخشد.

    خواص پسته تازه برای دیابت

    علی رغم اینکه میزان کربوهیدرات موجود در پسته بالاتر از اکثر آجیل‌ها است دارای شاخص گلیسمی پایینی بوده و سبب افزایش قند خون نمی‌شود. پژوهشی نشان می‌دهد هنگام مصرف 2 اونس پسته (حدود 50 گرم) همراه با یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات، پاسخ قند خون افراد سالم پس از صرف غذا 20 تا 30 درصد کاهش می‌یابد. در پژوهشی دیگر، در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 پس از خوردن 25 گرم پسته به عنوان میان وعده و دو بار در روز، 9 درصد کاهش در قند خون ناشتای ایشان مشاهده شد. علاوه بر این پسته غنی از فیبر و چربی‌های سالم بوده و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئید و ترکیبات فنلی است. همه این مواد برای کنترل قند خون مفید هستند.

    خواص پسته تازه برای مو و پوست

    پسته خام مزایای متعددی برای مو دارد. از جمله اینکه به دلیل وجود اسیدهای چرب باعث تحریک رشد موهای سالم شده و درمان فوق العاده‌ای برای تقویت مو می‌باشد. همچنین استفاده از ماسک موی پسته می‌تواند مو را تغذیه کرده و رطوبت‌رسانی به مو انجام دهد. در کل پسته سبب بهبود بافت مو می‌شود. برای موهای آسیب دیده و خشک نیز پسته بسیار مناسب است.

    مضرات پسته خام چیست؟

    مغز پسته تازه یکی از منابع غنی از اسیدهای چرب بوده و مصرف آن به افرادی که میزان تری‌گلیسرید بالایی دارند توصیه نمی‌شود. همچنین به دلیل هضم دشوار سبب سنگینی معده می‌شود. مصرف زیاد پسته باعث گرمی بدن شده و منجر به ایجاد کهیر و دانه‌های قرمز رنگ روی پوست می‌گردد. برای رفع گرمی و خشکی پسته می‌توانید از سرکه، انار ترش و یا برگه زردآلو استفاده کنید. خوردن پسته برای افرادی که دچار ضعف و نارسایی کبد هستند و مبتلایان به بیماری‌های نقرس، دیابت و ناراحتی کلیه مضر است. علاوه بر آن مغز پسته خام، از نظر طب سنتی و قدیم ایران دارای طبع گرم و خشکی است که برای افراد گرم مزاج مناسب نیست.

     

    فروش بهترین و مرغوب‌ترین پسته تازه در فروشگاه آجیل و خشکبار هفت مغز

    • کت و اورکت زنانه
    • ۰
    • ۰

    کدبانوهای نمونه همیشه برای خرید برنج با مشکلات بسیاری رو به رو هستند. در حین خرید برنج هم باید به ایرانی بودن محصول توجه داشته باشیم، هم کیفیت و مرغوبیت محصول برای ما از اهمیت بالایی باید داشته. بسیار شنیده ایم که برخی برنج های ایرانی و با کیفیت را، با برنج های خارجی بی کیفیت مخلوط می کنند.

    برای این که چنین برنجی را خریداری نکنیم، باید بدانیم چگونه می توانید در حین خرید برنج، مرغوبیت و یکدست بودن آن را تشخیص دهیم. تنها در این صورت است که می توانیم بر سر سفره های خود برنجی مرغوب و خوش عطر بیاوریم. امروز در خبرآنلاین به کمک کارشناسان برنج گیلان کشت برای شما ۴ نکته در مورد خرید برنج گردآوری کرده ایم که کمک می کند تا هنگام خرید برنج سرتان کلاه نرود.

     

    ۱-خشک بودن برنج در حین خرید

    برنج زمانی که از مزرعه برداشت می شود رطوبت بالایی دارد. بعد از ورود به کارخانه شالیکوبی در خشک کن های مخصوص خشک می شود. اگر در حین خرید برنج، برنجی را انتخاب کنید که به درستی خشک نشده باشد، بدون شک دچار مشکل خواهید شد.   زیرا این برنج پخت خوبی نخواهد داشت.

    کارخانه هایی که برنج را در بازه های زمانی کوتاه خشک میکنند، منجر می شوند تا مرغوبیت برنج کاهش یابد. برای خشک کردن برنج زمان و میزان حرارت از اهمیت بالایی برخوردار است. تا برنجی مرغوب ارائه شود.

    خرید برنج اعلا

     

    ۲- با کیفیت بودن و یکدست بودن برنج خریداری شده

    دو نکته مهم که باید در خرید برنج به آن دقت نماییم، یکدست بودن و با کیفیت بودن برنج است.

    برنج هایی که در ایران کشت می شوند، از نژاد ها و نمونه بسیار متفاوتی هستند. که هر کدام از این برنج ها نیز نحوه پخت و ظاهر مجزایی دارند.  

     

    فقط اسم مهم نیست کیفیت بسیار مهم است

    برای مثال برنج نژاد هاشمی، ممکن است در شرایط متفاوت آب و هوایی و شالیزار های مختلفی کشت شود. همین مسئله منجر می شود در زمان خرید برنج با نمونه های مختلفی از یک برنج رو به رو شویم. شاید با خودتان تصور کنید، که اگر برنج قبلی که خرید کردیده بودم هاشمی بوده، این نمونه جدید هاشمی نیست چون کیفیت خوبی ندارد. اما ممکن است برنج همان نوع هاشمی باشد ولی از نوع درجه چندم و کم کیفیت آن.

    پس هنگام خرید فقط به اسم برنج توجه نکید به کیفیت آن هم توجه کنید.

    نکته دیگر، باید در هنگام خرید برنج به یک دست بودن آن توجه داشته باشید. تنها در این صورت می توانید تشخیص دهید برنج که خرید کرده اید، با برنج دیگری ترکیب نشده است. البته این کار برای کسی که تجربه ای در این مورد ندارد شاید بسیار مشکل باشد و به دقت فراوانی نیاز دارد.

     

    ۳- بند نداشتن دانه های برنج

    برنج اعلایی که می توانید خریداری کنید، باید بدون ترک و بند باشد. معمولا برنج های بی کیفیت دارای بند های عرضی هستند. یکی از مهم ترین علت های ایجاد این بند ها و ترک ها قرار گرفتن در معرض باد است.

    خرید برنج شاید کار ساده ای باشد، اما بسیار حساس است. شما با دانستن این نکته به راحتی می توانید برنج های بند دار را در هنگام خرید تشخیص دهید.  

     

    ۴-عطر و طعم خوش برنج ایرانی

    برنج های ایرانی از برنج های خارجی خوش طعم تر و خوش عطر تر هستند. از این رو در هنگام خرید برنج اعلا، کافیست آن را درون دست گرفته و در آن بدمید، با این روش می توانید میزان عطر و طعم برنج را به خوبی تشخیص دهید.

    معمولا خوش بو ترین برنج های ایرانی، برنج های هاشمی و صدری هستند. اما برنج های پر محصول همچون شیرودی ها اصولا از طعم و بوی خوبی برخوردار نمی باشند. البته باید بیان نماییم که برنج های پر محصول از قیمت پایین تری نیز برخوردار هستند.

     

    یک راه حل ساده

    تمامی برنج هایی که در گیلان کشت مشاهده می نمایید، از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار هستند. که این مورد می تواند دغدغه های شما را برای خرید درجه یک ایرانی برطرف کند.

     


    برای مطالعه ادامه مطلب خرید برنج  اینجا کلیک کنید.

     

    • کت و اورکت زنانه
    • ۰
    • ۰

    پودر میکرونیزه کاربید سیلیکون (SiC) به عنوان ساینده یا پرکننده (فیلر) در کارخانه­‌های فرآوری سرامیک، چرخ­‌های پالیش رزین، چرخ‌های پالیش الماسه، استفاده می­‌شود. پودر میکرونیزه SiCبه دلیل خواص عالی آن مانند سختی و مقاومت بالا، مقاومت در برابر سایش و اکسیداسیون و نیز کاربردهای آن در تولید مواد نسوز، مهندسی سرامیک و مواد تولید مواد ساختاری به طور گسترده‌­ای مورد استفاده قرار می­‌گیرد. به دلیل خاصیت شیمیایی و فیزیکی خاص کاربید سیلیکون، پودر میکرونی کاربید سیلیکون صنعتی فعلی عمدتا برای ساینده­‌ها استفاده می­‌شود. برای تولید این ماده از کوره‌­های گرافیت‌سازی اچسون استفاده می‌­شود که در آن کک و اکسید سیلسیم واکنش داده و کاربید سیلسیم تشکیل می­‌شود.

    کاربید سیلسیوم

    کاربید سیلیسیم، سیلیکون کارباید با فرمول شیمیایی SiC، یکی از مواد دیرگداز و نیمه رسانا است که به‌صورت خام در طبیعت وجود ندارد. این ماده به‌صورت مصنوعی ساخته (سنتز) می‌شود. کاربرد آن در ساخت محصولات دیرگداز و ساینده‌ها است. سیلیسیم کاربید، در دو نوع مشکی و سبز رنگ رواج دارد. رنگ سیاه آن ترد با لبه‌های تیز است که برای ساخت کاغذهای سنباده و چرخ‌های ساینده استفاده می­‌شود. رنگ سبز آن برای ساخت ابزار‌آلات سایشی و پولیش کردن مواد غیرفلزی استفاده می­‌شود.

    پودر سیلیسیوم کاربید مصنوعی از سال ۱۸۹۳ به صورت انبوه برای استفاده به عنوان ساینده، تولید می‌شود. پودر کاربید سیلیسیم را می‌توان با تف جوشی به یکدیگر متصل کرد و سرامیک‌های بسیار سختی را ساخت که به‌ طور گسترده‌ای در کاربردهایی که نیاز به تحمل بالا دارند، مانند ترمز اتومبیل، کلاچ اتومبیل و صفحات سرامیکی جلیقه‌های ضد گلوله استفاده می‌شود.

    این محصولات در کوره بلند، دستگاه‌های اسیدشویی، کوره قائم مس کاتدی، انواع نازل‌ها و کوره‌های ذوب فلزات و ساب زدن سنگ‌های مرمریت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    کاربید سیلیسیم دارای ساختار کریستالی هگزاگونال یا مکعبی است. چگالی این ماده برابر 3/21 گرم بر سانتی‌متر مکعب است و دارای مقاومت شیمیایی بالا و مقاومت الکتریکی پایینی است. سختی این ماده در مقیاس موس، بین کوراندوم و الماس است. کاربید سیلیسیم می‌تواند بدون بروز دادن تغییرات شیمیایی و فیزیکی قابل توجه، تا دمای ۱۰۰۰ درجه سلسیوس را نیز تحمل کند.

    سنتز سیلیسیم کاربید با استفاده از روش موسوم به فرایند اچسون صورت می‌گیرد. مواد اولیه این فرایند عبارتند از ماسه سیلیسی و زغال کک. این فرایند در دمای ۲۳۰۰ درجه سانتی‌گراد و با استفاده از جریان الکتریسیته اتفاق می‌افتد. تولید هر کیلوگرم سیلیسیم کاربید، به ۱۵ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی نیاز دارد.

    مواد اولیه فرایند سنتز سیلیسیم کاربید ماسه سیلیسی و کک است که طی یک جریان الکتریسته اتفاق می­‌افتد. این ماده در طبیعت فقط در مقدار کمی در شهاب سنگ­‌ها و در رسوب­‌های سنگ تراشی وجود دارند.

    سیلیسیم کاربید در صنعت فولادسازی به عنوان اکسیژن قلیایی برای تولید فولاد با هدف تامین سوخت کاربرد دارد. استفاده از این ماده در تولید فولاد دارای فواید زیراست:

    • افزایش مقدار ذوب بیشتر آهن قراضه در کوره
    • افزایش دمای تخلیه فولاد
    • تنظیم مقدار سیلیسیم و کربن
    • تولید فولاد تمیزتر
    • ارزان تر بودن نسبت به نمونه‌های مشابه
    • کم بودن میزان انتشار آلاینده‌های آن
    • داشتن محتوای گازی کم
    • پایین نیاوردن درجه حرارت فولاد

    کاربید بور

    کاربیدبور (B4C) ماده‌­ای کریستالی تیره مایل به سیاه است که پس از الماس و نیترید بور مکعبی، سخت‌ترین ماده شناخته شده است. کاربیدبور دیرگداز بوده و نقطه ذوب و جوش بالایی دارد. دانسیته این ماده در مقایسه با سایر سرامیک‌ها پایین است. به دلیل وجود پیوند کووالانت درون شبکه کریستالی، این ماده از استحکام بالایی برخوردار بوده و سختی و استحکام آن در اتمسفر خنثی تا °C 1500، دچار کاهش نمی‌شود. به دلیل خواص فوق‌العاده کاربید بور، این ماده کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف و از جمله در ساخت ساینده‌ها و ابزار برش دارد.

    کاربید بور متعلق به گروه مهمی از مواد سخت غیرفلزی شامل آلومینا، کاربید سیلیسیم، نیترید بور مکعبی و الماس است. این ماده پس از الماس و نیترید بور مکعبی سخت‌ترین ماده در بین مواد موجود است. سرامیک­‌های ساخته شده از کاربید بور به دلیل داشتن خواص فوق‌العاده­‌ای مانند سختی بالا، نقطه ذوب بالا، مقاومت پوششی عالی و دانسیته پایین قابلیت زیادی برای کاربرد به عنوان بسیاری از سرامیک­‌های سازه­‌ای از دمای محیط تا درجه حرارت­‌های بالا دارند. این سرامیک­‌ها در زمینه‌های مکانیکی، شیمیایی و هسته‌­ای به کار می­‌روند که از مهم‌ترین کاربردهای مکانیکی این ماده می‌توان ساینده‌ها، ابزار برش، زره‌های سرامیکی و جلیقه‌های ضد گلوله برای حفاظت اتومبیل، هواپیما، تانک و فرد در مقابل گلوله‌های نافذ را نام برد.

    کاربید بور یک ماده خام مهم برای تولید سایر بوریدها و شیمی بور است. این ماده در فرآیند بورنایزینگ مورد استفاده قرار می‌­گیرد. این ماده در کنار گرافیت به عنوان ترموکوپل برای اندازه‌گیری درجه حرارت‌های بالاتر از 2500 درجه کالری به کار گرفته می‌شود. با توجه به هزینه اقتصادی بالا برای ساخت کاربید بور از یک طرف و اهمیت استراتژیبکی آن از طرف دیگر تهیه این پودر به سختی و با هزینه‌های گزاف انجام می­‌گیرد. لذا سنتز این پودر در داخل کشور می‌تواند از اهمیت به سزایی برخوردار باشد.

     

    منبع مطلب

    • کت و اورکت زنانه